Translate

28 Kasım 2019 Perşembe

Motorsiklet tanıtım ve başlangıç

Motorsikletleri ve ekipmanları tanıyalım:

Sizde motorsiklet kullanmayı bir yaşam tarzı olarak görüyorsanız, ve kazasız belasız güvenli bir sürüş yapmayı istiyorsanız tabii ki iyibir eğitim almanız gerekmektedir. Eğitim, olası riskleri azaltmanın ilk yoludur.Bu makalemde sizlere aktaracağım bilgiler,sizin bilinçli bir sürücü olmanıza yol gösterecektir. MOTORSİKLETİNİZİ  UZUN YILLAR KEYİFLİ KULLANMANIZI DİLERİM...


MOTORSİKLET SINIFLARI


SCOOTER VE MAXİ SCOOTER

Scooter tahmin edebileceğiniz üzere daha çok şehir içi kısa mesafe sürüşleri için tasarlanmış ve otomatik vitesli motosikletlerdir. Genelde 50 cc ile 150 cc arasında motorlara sahiptirler.
Geniş sele altı bagajları kısa şasi boyları avantaj sağlayarak trafikte haraket serbestlikleri büyük avantaj sağlamaktadır. Küçük tekerlek çapları ise sürüş konforunu bozabılir fren ve viraj becerisini azaltabilir yinede onlar bizim vazgeçilmez motorsikletlerimizden olmaya devem etmektedirler.


maxi scooter gri bmw

250 cc ile 750 cc arasında üretilen Maxi scooter'lar da mevcuttur. Teker çapları büyük, motor güçleri yüksek,hızlı,büyük,konforlu uzun yolda rahat kullanılabilen yüksek donanımlı ve becerikli motorsikletlerdir Şehir içinde dar yollarda rahat haraket edememeleri biraz sorun yaratabilir.






NAKED

çıplak yamaha granajsız
Grenaj'ı oolmayan (çıplak) motorlardır. Son derece güzel görünürler. Safkan ve yapılı halleri çok çekici olabilirler. Şehir içinde vitesli motor kullanmak için ideallerdir. Kıvrak,güçlü,esnek,hızlı motorlardır.Ancak ön camlarının kısalığı veya olmayışı aerodinamik yapılarının bozuk olması; yüksek hızlarda sürücü ve artçıya (arka koltukta oturan yolcu)şiddetli bir rüzgar direncini yansıtacaktır.


ENDURO-ENDURO-TORING


yuksek seleli bmw gs serisi

Enduro,Latince douro yani dayanıklılık kökünden gelen bir kelimedir. İngilizcede de Enduro,uzunyol,dayanıklılık anlamına gelir ve hemen her spor dalı için kullanılır.Enduro motorlar uzun yolda dayanıklı, rahat,ergonomik ve hızlı olmaları için tasarlanmış motorsikletlerdir.Büyük lastik çapları bozuk zeminlerde güvenle ilerlemeyi sağlar.İki kişi,üç çanta, birçok yan ekipman ile dünyanın her yerine rahatlıkla gidebilecek,kolay kolay bozulmayacak motorlardır.


MACERA, OFF-ROAD


ktm off road dağların yamacında
Off-road/cross sınıfı motorsikletler ise tek kişilik arazi motorlarıdır.Atlamak,zıplamak, bozuk zeminlerde rahat ilerlemek için tasarlanmış buyuk çaplı tekerleklri, özel amortisörleri ve frenleri vardır.



                                                                                                                                                                                   


SPORT-SÜPER SPORT


super sport kenan sofu oğlu moto gp

Halk arasında (racing) olarak da bilinen yüksek hızları ve üst düzey viraj alma kabiliyetleri ile öne çıkan oldukça kuvvetli motorsikletlerdir.Genelde tek kişilik tasarlanmışlardır.Profosyonel yarışlara hazırlanabilecek ve dolayısıyla modifikasyona uygun motorlar olup ,oldukça yüksek kullanım becerisi gerektirmektedir.KAZA riski en çok bu sınıflardadır. Yanlış ve bilinçsiz sürüşlerde ciddi tehlikeler yaratabilirler.

TOURING

tournıg devasa cüsse konfor
Uzun asfalt sürüşleri için tasarlanmış motorsikletlerdir silindir hacimleri bizleri oldukça şaşırtacak boyutlara çıkabılırler 600 cc den başlayıp 1800 cc ye uzanan genişbir yelpazeye sahiptirler.Fabrika çıkışlı büyük arka ve yan çantaları ile geniş bir bagaj hacmi sunarlar.Büyük yakıt depoları daha seyrek mola vermeye olanak verir.Son derece konforlu sele ve amortisör sistemleri mevcuttur ve tek kelime ile harika bir yol tutuşuna sahiptirler.Uzun ön camları,radyo/cd çalar,GPS,hava yastığı,curuise control,sürücü ve artçı (yolcu) için ısıtmalı sele ısıtmalı elcikler dizleriniz ve bacaklarınız için klima sistemi kahve tutucusuna kadar konfora yönelik pek çok donanım mevcuttur.Ancak şehir içi trafikte büyük ve hantal kalmaktadırlar.

CHOPPER-CRUISER-CUSTOM

CUSTOM  EL YAPIMI AMERİCAN CHOPPER

Selesi alçak,tekerler arası mesafeleri uzun,tasarımları kişiye özel,olan,asfalt sürüşüne yönelik motorlardır.Bu sınıfın ortaya çıkmasına ünlü Amerikan motorsiklet şirketi Harley Davidson sebep olmuştur. 1900 yılından beri dünyanın en başarılı makinalarını klasikleşerek üretmektedirler. Viraj ve fren kabiliyeti zayıf olmasına karşın,görünüş ve sesli egzozları ile milyonlarca sürücüyü cezbetmektedirler.

RETRO-KLASİK

CAFE RASE ALÇAK SELE 2 KİŞİLİK

1950'li yıllarda oldukça popüler olan klasik modellerin modern çağa uyarlanmış versiyonlarıdır. İlla eski olması gerekmediği gibi el emeği ile üretilmiş eskiye özdeş ve klasik tarzda dizayn edilmiş motorlardır.Günümüzde bu sınıfa olan ilgi  giderek büyümektedir sürüş keyfi  çok haz vericidir.

                                     

Motorsikletimizi  Tanıyalım


motorsıklet parçaları ve gorsel

Motorsikletler bir çok parçadan oluşur. Motorsikleti iyi sürebilmek için öncelikle üzerindeki donanımları tanımanız gerekmektedir. Kimse bizden motoru söküp takmamızı istemeyecek ama yinede motorun bazı bölümlerini biliyor olmak bize avantaj sağlayacaktır

       

    GÜNLÜK KONTROLLER




YAKIT Günlük sürüş için yeterli yakıtın varmı ?
YAĞLAR: Motor yağınız, fren hidrolikleriniz ve amortisör yağlarınızda sızıntı varmı ?
SU: Soğutma suyunuz tam mı? Kaçak ve sızıntı varmı ?







ELEKTRİK: Farlar, sinyaller ve fren ışıkları   yanıyormu? sigortalar sağlam mı? tüm   kontrol paneli çalışıyormu ?



HASAR KONTROLÜ: Zincir ve dişlileri sağlam ve yağlımı? motor üzerinde herhangi  bir kırık parça çatlak,eksik cıvata v.b varmı korna çalışıyormu ?aynalarınız da kırık  catlak varmı?





LASTİKLER:Lastiklerinizin durumu   iyimi? havaları tam mı ? delik çivi yarık ve  eskime varmı ? diş derinliği yeterlimi ?  üretim tarihini kontrol ettiniz mi ?


AVANTAJLAR VE RİSKLER

Motorsikletlerin hayatımıza kattığı avantajlar saymakla bitmez. Şehir iç trafikten kurtulmamızı sağlaması,kolay park yeri bulunabilmesi,seri,şık,çevreci ve ekonomik olması,sosyal çevremizi genişletmesi gibi cok fazla avantajları olabilir fakat !! çok büyük risk de taşımaktadır.
Kaza !! eğer kaza yapmazsanız motorsiklet sonderece pratik bir araçtır.Bana birşey olmaz ben zaten iyi sürüyorum düşüncesi ile haraket ederseniz mutlaka bununda bir gün bedelini ödeme gibi bir durumunuz olma ihtimali çok yüksektir. Aksine düşünüp yol üzerinde nasıl zarar görmem mantiği sizi tehlikeye sokabilcek araçları tahmin etmek güvenli sürüşün en önemli noktasıdır.Tehditleri önceden görmek güvenli sürüşün bir parçası olduğunu lütfen unutmayalım.


BİZİ BEKLEYEN TEHLİKELER

- HATALI SOLLAMA
- TİCARİ ARAÇLAR
- HAYVANLAR
- YAYALAR VE ÇOCUKLAR
- KALDIRIMLAR
- ASVALT YAMALARI
- HAVA KOŞULLARI
- YOLUN KAYGAN OLMASI
- GECE SÜRÜŞLERİ
- DİKKAT DAĞINIKLIĞI
- BECERİ ZAYIFLIĞI
- EKİPMANSIZ SÜRÜŞ YAPILMASI
- BAKIMSIZ MOTORSİKLET
- YÜK KAPASİTESİNİN AŞILMASI 
- ALKOLLÜ ARAÇ KULLANIMI
- AŞIRI HIZ                   

ETRAFIMIZDA OLAN BİTEN HERŞEYİ FARK ETMELİYİZ ÖNSEZİLERİMİZ KUVVETLİ OLMALI  VE HERZAMAN TRAFİKTE ÖNÜMÜZDEKİ TAŞITIN BİR ÖNÜNDEKİ ARACIN NEYAPMAK İSTEDİĞİNİ ONDAN ÖNCE FARK EDİP SEZİNLEMELİYİZ.


               GÜVENLİK EKİPMANLARI                     

Her sporun ve hobinin kendisine ait özel ekipmanları vardır yani başka bir spor dalının ekipmanlarını motorsiklet sürerken giyemeyiz örneğin bir süper sport motorsiklet kullanırken  dalış kıyafeti giyemeyiz bunun için motorsiklet sürmek ve yaralanmaları en aza indirgemek için  motorsiklet özel ekipmanları vardır şimdi detaylı bir şekilde bu ekipmanları tanıyalım..

KASK
kask hayat kurtarır
Tüm koruma ekipmanlarının  arasında en önemlisi kasktır.En önemli organımız olan beynimizi korur kask kafatası ve dış dokularını tüm hava etkenlerinden korumasını sağlar rüzgar, soğuk,sıcak,yağmur,sinek,böcek,taş ve daha karşılaşabileceğimiz bir sürü etkenden korur. Sürücülerin nadirde olsa şu sözleri söylemekte olduğunu duyuyoruz çok terletiyor,duyamıyorum,dışarıyı göremiyorum,kaza esnasında boyun kırığına sebep olur gibi bir çok yanlış bilgi edinmiş olduklarını görüyoruz aksi bilimsel olarak kanıtlanmıştır yani bu sebepler asla geçerli değildir unutmayın KASK HAYAT KURTARIR. Tıpki araba kullanırken emniyet kemeri takmak gibi.


4 ÇEŞİT KASK  VARDIR

siyah kapalı kask

       TAM KAPALI KASKALAR

    FULL FACE  )

filip front kask

 ÖNÜ AÇILABİLEN KASKLAR

 ( FİLİP FRONT )

açık siyah kask

AÇIK KASKLAR

ÖNÜ OLMAYAN

kros kask yarışçı kaskı

CROSS - ENDURO KASKLAR


KORUMALI MOTORSİKLET MONTLARI

korumalı dirsek bel sırt korumalı motorcu montu

motorcu montu kırmızı beyaz siyah

dirsek korumalı motorcu montu

MOTORSİKLET KORUMALI ELDİVENLER   

celık motorcu eldiveni










yarişçı motorcu eldiveni kırmızı beyaz

KORUMALI MOTORSİKLET ÇİZMESİ

motorsiklet botu çizmesi

KORUYUCU MOTORSİKLET PANTOLONU

diz korumalı motorcu pantalonu

Extra olarak takabilecegimiz koruyucu ekipmanlar :

motorcu belliği

BELLİK

koruyucu dizlik motorcu ekipman

DİZLİK

motorcu sırtlık full korumalı

TAM SIRTLIK

      

  https://www.youtube.com/watch?v=N6BSpm-rpPY


Motorsiklet kullanılmasının ana sebeplerinden bahsetmek gerekirse:



Sahip olunurken düşük maliyetli olması.
Sağladığı yakıt tasarrufu.
Karbon salınımının düşük olması.
Diğer taşıtlara göre daha az yer kaplaması.
Trafikte daha fazla hareket kabiliyeti ve park yeri kolaylığı.
En önemlisi özgürlüğü hissedebilmek...


TEKERİNİZ DÜZ BASSIN ...


8 yorum:

ÖNE ÇIKAN YAYIN

Motorsiklet tanıtım ve başlangıç

Motorsikletleri ve ekipmanları tanıyalım: Sizde motorsiklet kullanmayı bir yaşam tarzı olarak görüyorsanız, ve kazasız belasız güvenli bir...

POPÜLER YAYINLAR